Granáty
Základní informace o granátech
Granáty nejsou
v CSku používány jako zbraně, střelit ho a zabít ho,nebo ho aspoň
zranit, ale pro používání granátů to chce mít trochu více zkušeností,
které lze získat trénováním, nebo čtením článků jako je tenhle.Granáty
se v CSku hází malým obloučkem a jejich dráha a směr letu závisí
především na pohybu, který ve chvíli hození granátu vykonáváte.
Jestliže utíkáte směrem kupředu, granát doletí dále od místa hodu,
naopak když "couváte" granát moc daleko nedoletí, v některých případech
může zranit i vás. Této vlastnosti jde využít i při pohybu do stran.
Druhou důležitou vlastností, která ovšem závisí hodně na vašich
odhadovacích schopnostech, je odraz a následný směr po odrazu. Granáty
se odrážejí od všeho co jim stojí v cestě, do výbuchu (u HE a flashe),
nebo do dopadu (u smoke) Jestliže stojíte před místností a nejste si
jistí, že v ní není soupeř, tak stačí hodit šikovně jeden flash o zeď a
(pokud flash soupere oslepí) protihráč má vystaráno. Pokud ne, tak máte
vystaráno Vy :).Každý granát po odjištění můžete držet libovolnou dobu
aniž by explodoval ("deaktivujete" ho, když si přehodíte na jinou
zbraň). Granáty v CS se dělí na 3 typy:
1.High Explosive granade (klasický výbušný) 300$
2.Flashbang (oslepující granát) 200$
3.Smoke granade (kouřový granát) 300$
Už podle názvu lze odvodit, kterou funkci bude daný granát mít:
High Explosive granade (dále jen HE) granát
Tímto granátem máte jako jediným možnost někomu ubrat HP. Ubírá v
rozmezí 1-94 HP (nejsem si jistý ale je to něco kolem 90 HP). Má
červený proužek...kterým ho rozlišíte ihned od granátů jiných. Při
odrazu je charakteristický jeho "cinkavý zvuk" který je poměrně dost
hlasitý a upozorní vás na blížící se nebezpečí. Výbuch nastane po
několika sekundách od hodu, tzn. že na něm nezávisí rychlost hodu,
počet odražení, nebo dopad. Výhodou granátu HE je, že při výbuchu
záleží na tom jak je protivník daleko a ne na to kolik překážek stojí v
cestě (takže když se schováte před letícím HE třeba za bednu, tak vám
to absolutně nepomůže), takže jedinou obranou je útěk co nejdále od
místa výbuchu - čím větší vzdálenost - tím menší demage. Chránit se
proti HE můžete taky vestou, která při blízké explozi ubírá až 50%
demage.
Flashbang (dále jen flash)
Flash, neboli oslepující granát, způsobuje několikasekundové oslepení
protivníka, které závisí přímo úměrně na vzdálenosti výbuchu. Granát je
celý stříbrný a při odrazu způsobuje tlumivý zvuk. Výbuch nastane po
několika sekundách od hodu, jako tomu bylo u HE. Flash oslepí jen toho,
kdo je se do něj podívá (při otočení zády k flashi se účinky zmenšují,
ale i přesto dost znepříjemní protivníkovi život). Flashe si můžete
koupit 2 kusy a taky dva kusy vyhodit (stačí zmáčknout znova střelbu po
vyhození prvního granátu). Ochrana před flashem je jenom otočení, nebo
rychlé se schování (mýty o ochraňující funkci Nightvision před flashem
jsou pouze k pousmání :))
Smoke granade (dále jen smoke)
Úkol smoke je vypustit hustý oblak dýmu na místě dopadu a znepříjemnit
tím práci obráncům či útočníkům. Na granátu naleznete zelený
rozlišující proužek a při odrazu způsobuje totožný zvuk jako flash.
Změna je ovšem ve výbuchu, který nastává při dopadu a zastavení smoke.
Používá se hojně proti sniperům, taky se používá na zhoršení
nepřítelovy FPS :). Nicméně je nejméně využivaný a na publicu ho moc
nenajdete. Zato při CW se jeho schopnosti hojně využívají při
taktických útocích.